Ce inseamna vulcanizare si cum se face reconditionarea rotilor?

Vulcanizarea este un proces chimico-tehnic unde, cauciucul (natural) devine mai rezistent. A fost dezvoltat de Charles Goodyear in anul 1839. In starea sa naturala, cauciucul este lipicios, instabil si sensibil la temperatura, ceea ce inseamna ca devine fragil atunci cand este rece. Doar prin vulcanizare non stop Brasov, cauciucul brut devine cauciuc, care este utilizat astazi in diverse zone datorita proprietatilor sale avantajoase. De la anvelopele auto pana la saltelele din latex, utilizarea cauciucului este omniprezenta.

In starea sa naturala, cauciucul are proprietati plastice, ceea ce inseamna ca materialul poate fi adus in orice forma prin actiunea fortei, pe care o retine apoi. Prin procesul de vulcanizare, cauciucul este transformat dintr-un plastic in stare elastica. Cauciucul rezultat isi schimba forma si prin aplicarea fortei, dar revine la forma initiala atunci cand forta aplicata este indepartata. In comparatie cu produsul initial, cauciucul are proprietati elastice permanente, rezistenta mai mare la rupere, este extensibil si mai rezistent la imbatranire si intemperii. Aceste proprietati sunt deosebit de avantajoase pentru saltelele din latex, ca de exemplu.

In prezent, vei gasi rapid un service roti in care sa iti repari anvelopele si jantele. In plus, tine cont de faptul ca nu trebuie sa mergi la un astfel de service doar cand ai pana, pentru ca roata are mai multe componente si mai multe tipuri de probleme. Poti avea pana in sensul ca ai cauciucul fisurat, dar poti sa ai rotile dezechilibrate sau poti avea jantele strambe. In functie de problema cu care te confrunti, vei gasi de fiecare data ceva care sa te ajute intr-un service.

Cea mai veche si mai comuna metoda de fabricare a cauciucului este vulcanizarea cu sulf. Prin aceatsa metoda, cauciucul brut este incalzit la temperaturi de 120 ° C pana la 160 ° C impreuna cu sulf si catalizatori speciali. Temperaturile ridicate determina legarea incrucisata a moleculelor. Moleculele de cauciuc cu lant lung sunt rupte si conectate prin punti de sulf. In functie de cat timp este vulcanizat si de cat de mult sulf este utilizat, cu atat cauciucul este mai greu dupa aceea. In loc de sulf, vulcanizarea poate fi efectuata si cu peroxizi, oxizi metalici si radiatii cu energie ridicata. Pe masura ce plasticul imbatraneste, podurile de sulf, care sunt responsabile de elasticitatea acestuia, sunt inlocuite de punti de oxigen si materialul devine poros si fragil.

In cazul in care ai probleme cu anvelopele din cauza jantelor, nu alege sa umflii in fiecare zi si mergi intr-un service pentru reconditionare jante unde sa le indrepti astfel incat sa nu mai pierzi aer. Jantele strambe au tendinta de a duce la tocirea inegala a anvelopelor. De asemenea, jantele strambe sunt cele care iti vor afecta mecanismele directiei pentru ca acestea vor trage stanga sau dreapta si in cele din urma presiunea se va distribui inegal. La toate acestea se adauga si zgomotul pe care jantele strambe ajung sa il produca si care este deranjant inclusiv pentru tine si pasagerii tai. Daca zgomotul ajunge sa se auda in habitaclu, inseamna ca afara se aude de doua ori mai tare.

 

Asemanatoare